به گزارش افکارنیوز، کمال کامیابی نیا درباره پیوستن خود به پرسپولیس اظهار داشت: «پنجشنبه جلسه خوبی را برگزار کردیم و به خبرنگاران گفته بودم که ۸۰ درصد توافق کرده ایم. آن ۲۰ درصد هم مسائلی بود که در جلسه روز جمعه درباره آن صحبت کردیم و کنارآمدیم. من جمعه همراه با حمیدرضا رجبی که برادر همسرم محسوب می شود به جلسه رفتیم و مدیر برنامه دیگری ندارم. از مسئولان باشگاه پرسپولیس هم تشکر می کنم. من قرارداد دو ساله با پرسپولیس بستم و قرارداد سال دوم قطعی است.»




وی درباره اینکه حالا همه انتظار دارند او بگوید که از کودکی پرسپولیسی بوده است گفت: «می دانم منظورتان چیست. این موضوع در سال های اخیر لوث شده است. با این وجود من واقعیت را می گویم. در اواخر دهه ۷۰، از یافت آباد تا ورزشگاه کارگران را پیاده طی می کردم و در جایگاه هواداران تیم را تشویق می کردم.»



هافبک پرسپولیس افزود: «بازیکنان بزرگی در آن مقطع در تیم بودند که اسطوره های پرسپولیس محسوب می شدند. به رضا شاهرودی و احمد رضا عابدزاده علاقه زیادی داشتم. استیلی و پیروانی هم بودند. دوست داشتم در آن مقطع به تمرین پرسپولیس بروم تا دریبل های علی کریمی را ببینم. در آن مقطع ما شش دست علی پروین را روی سکوها تشویق می کردیم و با شعار سلطان تیم را حمایت می کردیم. آن روزها را فراموش نمی کنم. حضور در پرسپولیس برای من یک رویا بود و به آنچه دوست داشتم رسیدم. امیدوارم بتوانم انتظارات کادر فنی را جلب کنم.»



کامیابی نیا درباره پیشنهاد باشگاه استقلال بیان داشت: «چون من الان در پرسپولیس هستم نمی خواهم حرف هایی بزنم که به حاشیه بروم ولی انصافا از استقلال پیشنهاد داشتم و مظلومی لطف کرده بود نام من را در لیستش قرار داده بود. یک تیم مدعی لیگ برتری هم به من پیشنهاد داده بود اما وقتی پیشنهاد پرسپولیس رسید در حالیکه از نظر مبلغی کمتر بود آن را پذیرفتم.»



وی درباره اینکه آیا آن تیم فولاد بود گفت: «بله، از فولاد پیشنهاد داشتم. البته نمی خواستم آن را بیان کنم.»



هافبک سابق نفت درباره جدایی اش از نفت بیان داشت: «من دو سال در نفت بازی کردم. زمانی که گل محمدی در نفت بود به این تیم پیوستم. دوران خوبی در نفت داشتم و بدون حاشیه کار می کردم. نمی خواستم جدایی ام باعث رنجش مسئولان نفت شود. برای مسئولان نفت و منصوریان آرزوی موفقیت دارم.»



کامیابی‌نیا درباره اینکه به نظر او پرسپولیس در لیگ پانزدهم برای قهرمانی خواهد جنگید یا نه، اظهار داشت: «باید بگویم در این دو جلسه‌ای که من با آقای طاهری صحبت کردم متوجه شدم که نگاه او برای بستن پرسپولیس، تیمی در حد قهرمانی است و طبیعتاً هواداران پرسپولیس هم دوست دارند که بعد از چند سال دوباره تیم محبوبشان قهرمان شود و مطمئن باشید همه ارکان پرسپولیس برای موفقیت و قهرمانی خواهند جنگید و من به تیم محبوبم آمدم تا قهرمان شوم چرا که پیش از این دو بار با نفت تهران به مقام سومی لیگ برتر رسیدم و می‌خواهم با پرسپولیس قهرمانی را تجربه کنم.»



وی خاطرنشان کرد: «نگرانی هواداران پرسپولیس هم طبیعی است اما مطمئن باشید پرسپولیس امسال برای قهرمانی بازی خواهد کرد.»



کامیابی نیا درباره اینکه گفته می شود قرار است جای محمد نوری را در پرسپولیس پر کند بیان داشت: «وقتی قراردادم را امضا کردم از من پرسیدند که جای نوری آمده ای؟ من گفتم نمی توانم خودم را با نوری مقایسه کنم. ضمن اینکه نوری در پرسپولیس در نقش هافبک بازیساز بازی می کرده است. پست اصلی من هافبک دفاعی است اما در این فصل در چند پست بازی کردم. خوشبختانه می توانم در ۴ پست بازی کنم ولی اینکه جای نوری آمده باشم تعبیر درستی نیست. تا جایی که می دانم نوری در حال مذاکره با پرسپولیس است و امیدوارم او بماند چون پرسپولیس به این بازیکن نیاز دارد.»



بازیکن جدید تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که دوست دارد در این تیم چه شماره‌ای را بر تن کند، اظهار داشت: «من در نفت تهران که بازی می‌کردم شماره ۱۱ را می‌پوشیدم و طبیعتاً دوست دارم که باز هم بتوانم شماره ۱۱ را این بار در پرسپولیس به تن کنم اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که هر تشخیصی که برانکو بدهد من همان شماره را می‌پوشم چرا که برای من موفقیت پرسپولیس از هر چیزی مهمتر است.»



کامیابی نیا درباره اینکه پیراهن شماره ۱۱ پرسپولیس متعلق به پیام صادقیان بوده است، گفت: «من گفتم اگر صادقیان رفت این پیراهن را به من بدهند. دوست دارم صادقیان بماند اما سرمربی تصمیم می گیرد.»