به گزارش " ورزش سه " باید روی صندلی های ورزشگاه شهدای قدس بنشینی و بازی راه آهن- سایپا را از نزدیک ببینی تا به ارزش های جواد نکونام پی ببری. بیخودی نیست که او بالغ بر 150 بازی برای تیم ملی انجام داده و البته همچنان عده ای برای بازگشت او به خط میانی تیم کی روش تلاش می کنند.

ساعت ورزشگاه دقیقه 56 را نشان می دهد. جلالی تدارکات سایپا را صدا می زند تا برود و جواد نکونام را خبر کند که باید به زمین بروی. جواد به گرم کردنش شدت می بخشد و بعد از چند ثانیه به سمت جایگاه تعویض می شود تا بعد از مدتها در لیگ برتر به میدان برود. او به بازی می رود و همه چیز را بر هم می زند. نتیجه بازی و البته پیش بینی ها را!

 جواد که وارد زمین شد، بازی سایپا شکل گرفت. او هافبک دفاعی شد، ابراهیم صادقی یک خط جلوتر رفت و روزبه شاه علیدوست جای مهدی ترابی را در هافبک راست گرفت. مسعود ابراهیم زاده نیز همچنان هافبک چپ بود و غلامرضا رضایی و میلاد میداودی هم زوج خط حمله را تشکیل می دادند.



نکو در زمین ، فقط یک هافبک دفاعی نبود. او یکی یکی بازیکنان ساپیا را فریاد می زد و از آنها می خواست تا در ثانیه به ثانیه بازی چه کاری انجام بدهند. مثلا هنگام پرتاب اوت به مدافع مرکزی گوشزد می کرد که کجا بایستد و یا بازیکنان کناری را از شرایط اطرف شان آگاه می کرد. عملکرد نکو البته فقط در این خلاصه نمی شد.

جواد نشان داد که بیهوده، سالها در تیم ملی حضوری ثابت نشده و مربیان مختلف بیخودی او را به اردوهای مختلف دعوت نکرده اند. او روی گل اول سایپا، اساس حمله را تدارک دید و گل دوم را نیز خودش به ثمر رساند. روی ارسال کرنز مسعود ابراهیم زاده و یک جاگیری مناسب. از همان جاگیری هایی که مختص خودش است. روی تیر دو و مثل ماری که قرار است توپ را شکار کند.

باز هم عملکرد نکو در راهنمایی بازیکنان و البته گلی که به ثمر رساند خلاصه نمی شد. او در دقایق پایانی، یک پاس تو در فرستاد که انگار برای ارسالش از خط کش استفاده کرده بود. نکو با بیرون پا و به شکلی فوق العاده توپ را در عمق به مسعود ابراهیم زاده رساند اما ضربه او را ایگور ننزیچ مهار کرد تا سایپا از رسیدن به گل سوم محروم بماند.



نکو در حدود 33 دقیقه، توانایی های خود را به اثبات رساند. نشان داد که حتی حضورش در ترکیب سایپا می تواند یک کلاس درس برای تمام هافبک های فوتبال ایران باشد. او توانایی هایی دارد که شاید هیچ هافبکی نداشته باشد. همان حس رهبری در زمین و همان جاگیری های معروفی که کمتر کسی صاحبش است.