بانک ورزش - حسن روشن، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال از رفتاری که این باشگاه با کرار داشته حسابی شاکی است. او البته معتقد است این استقلال هم به جایی نخواهد رسید. گفتگوی حسن روشن با بانک ورزش را بخوانید.

بازی‌های لیگ را تماشا کردید؟

خیر، من اصلا بازی‌ها را تماشا نکردم فقط نیمه اول و 15 دقیقه از نیمه دوم بازی پرسپولیس را تماشا کردم.

این بازی را چطور دیدید؟

به نظرم پرسپولیس بد نبود، به خصوص مهاجمان این تیم...

مهدی طارمی؟

باور کنید من این‌ها را نمی‌شناسم. سیستم هجومی‌شان خیلی خوب بود، یک مقدار خام بودند ولی در مجموع خوب بودند، سیستم دفاعی این تیم یک مقدار متزلزل است.

بازی‌های هفته اول را تماشا کردید؟

خیر اصلا ندیدم. ولی به نظرم این سیستمی که تاج اجرا می‌کند و سفری که به هر صورت به ایتالیا داشت، قطعا باعث شده پیشرفت‌هایی در لیگ‌مان دیده شود.

استقلال هم در یک بازی حساس باید به مصاف ملوان برود.

والا امروز تولد دخترم هم هست، نمی‌دانم فرصت کنم که ببینم یا خیر. ولی بازی‌های استقلال و ملوان از همان ابتدا بازی‌های خوب و گل‌داری بوده است. سوای حاشیه‌هایی که ایجاد شده به نظرم در زمین بازی خوبی را خواهیم دید.

به هرحال این بازی، تقابل قلعه‌نویی و مظلومی هم هست.

بله، البته نمی‌دانم روابط این دو نفر چگونه است ولی من شنیده‌ام که قلعه‌نویی قرار نیست روی نیمکت بنشیند. بهانه او هم این است که پول نگرفته ولی به نظرم اصل موضوع این است که او از تماشاگران می‌ترسد.

اصل مساله این است که حضور نداشتن روی نیمکت، حرفه‌ای است؟                              

من 20 سال پیش و زمانی‌که در تجارت و شموشک بودم، در چهار بازی مقابل استقلال روی نیمکت ننشستم و حتی این موضوع را در قراردادم هم نوشته بودم اما قلعه‌نویی نمی‌تواند این موضوع را بهانه کند که استقلالی است، چون او در سپاهان، استقلال اهواز و مس که بود در بازی مقابل استقلال روی نیمکت نشست. به نظرم زمان گذشته و بهتر است که روی نیمکت بنشیند چون لیگ حرفه‌ای است. حالا ایشان پارسال جایی بوده و امسال یک جای دیگر، اصل موضوع این است که آدم نباید پل‌های پشت سرش را خراب کند. به نظرم بازی خوبی خواهد بود و هیچ ربطی به تقابل دو نفر ندارد. من دشمن امیر قلعه‌نویی نیستم، سال گذشته هم به خاطر مسایلی که پیش آمد علیه او جبهه گرفتم.

سال گذشته در همان ابتدا گفتید که استقلال به جایی نمی‌رسد.

بله، من این را گفتم و دلایل قانع کننده‌ای هم برایش داشتم. یکی از آن‌ها برخورد نکردن با کرار بود چون قلعه‌نویی شخصیت تیم را از بین برد، پول به او می‌داد، هوایش را داشتند، بازیکنان دیگر می‌گفتند ما بازی می‌کنیم و حاشیه هم نمی‌سازیم ولی یا بیرون هستیم و یا پول‌مان را نمی گیریم. امسال هم من مخالف سرسخت حضور کرار در تیم هستم. ما بازیکنان عراقی دیگری هم داشتیم؛ عماد رضا!

او هم آقا بود و هم شخصیت خوبی داشت، ولی کرار که جزو بازیکنان خوب عراق است به تیم ملی دعوت نمی‌شود، هیچکس نمی‌پرسد چرا؟ دلیل اصلی این است که او اخلاق خوبی ندارد.

همین بازیکن اعتراض می‌کند و سوییچ خودرو هم می‌گیرد.

استقلال اشتباه کرد به این آدم سوییچ داد، واقعا شخصی که این کار را انجام داده، استقلالی نبوده است. یک جانباز 70 درصد یک روز به من گفت که من معلوم نیست چه زمانی بمیرم ولی این آقا را آورده‌اند هم پول به او می‌دهند و هم به ما فحش می‌دهد. گفتم والا من کاره‌ای نیستم ولی آقای مظلومی نباید باشگاه را فدای شخص کند. نمی‌شود که هم به ما فحش بدهد و هم به او ماشین بدهیم. من به مظلومی هم گفتم که 5-4 بازی با او کاری ندارم ولی بعد از آن، با او برخورد می‌کنم. از طرف کسانی که در مترو و اتوبوس از من می خواهند که با این رفتارها برخورد کنم و من هم برخورد خواهم کرد. همین میلاد زنیدپور را مظلومی می‌خواست، پدرش به من زنگ زد، روز آخر آقای نظری جویباری به او گفته‌ که تو را نمی‌خواهیم. من می‌دانم که مظلومی با واسطه آمده و واسطه‌های او هم در کارهایی که می‌کند، تاثیر دارند. چه دوست ما و چه دشمن ما اگر این کارها را بکند، می‌سوزد.

به نظر شما این استقلال به جایی می‌رسد؟

خیر، ما پارسال هم از نظر فردی تیم خوبی داشتیم ولی وقتی یک بازی این بازی می‌کند و یک بازی شخص دیگر، وقتی شما می‌خواهید همه را راضی کنید به جایی نمی‌رسید. سال گذشته دو بازی پیاپی یک تیم بازی نکرد، این‌ها مشکلات استقلال است. این‌ها از آکادمی که نیامده‌اند وقتی از بیرون خریده‌ایم و نه پول می‌دهیم و نه بازی می‌دهیم، بازیکنان هم بازی نخواهند کرد. استقلال و پرسپولیس چون آکادمی ندارند چندین سال به مشکل بر می‌خورند، همین سپاهان آنقدر بازیکنان جوان دارند که یعقوب کریمی را به ما قرض می‌دهد. اگر از همین الان شروع کنیم، 3-2 سال دیگر بازیکنانی خواهند آمد که به تیم کمک کنند.