علی جباری کاپیتان روزهای دور استقلال می‌گوید برد 8 بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس واقعیت داشته است.

به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ او در گفت‌وگو با خبرورزشی توضیحاتی در این باره می‌دهد.

آقای جباری، علی فتح‌ا...‌زاده گفته استقلال 8 گل به پرسپولیس در سال 1345 زده؛ واقعاً پرسپولیس بوده؟
بله، همین باشگاه پرسپولیس بود ولی بگذارید کمی برای‌تان توضیح بدهیم. باشگاه شاهین مدتی محروم بود. پس از پایان محرومیت این باشگاه، تعدادی از پرسپولیسی‌ها از جمله همایون بهزادی به شاهین ملحق شدند. وقتی شاهین محروم شد، پرسپولیس شروع به کار کرد و پس از اینکه محرومیتش به پایان رسید، تعدادی از بازیکنان به این تیم رفتند و تعدادی هم در پرسپولیس ماندند. فکر کنم آنها که رفتند در حد 3، 4 نفر بودند و بقیه در پرسپولیس به کارشان ادامه دادند.

مطمئن هستید آن تیم همین پرسپولیس بود؟
بله، مطمئن هستم. پرسپولیس دیگری وجود نداشت. الان در ذهنم نیست که چه بازیکنانی در پرسپولیس آن زمان بازی می‌کردند. من پیر شده‌ام ولی به زودی اسامی کامل تیم‌شان را می‌گویم.

شما چند گل در بازی زدید؟
این را هم یادم نیست.

2 گل نزدید؟
نمی‌دانم، واقعاً به یاد نمی‌آورم. سال‌های زیادی از آن بازی گذشته است.

مگر بازی مهمی نبود؟ 
چرا، اتفاقاً ورزشگاه امجدیه هم در آن روز پر از تماشاگر بود ولی من سنم بالا رفته و واقعاً یک چیزهایی را یادم نمی‌‌آید. تنها چیزی که یادم می‌‌آید، این است که پس از محروم شدن شاهین، پرسپولیسی‌ها به پیکان رفتند. یک دوره 3 ماهه هم در این تیم بودند و در اروپا هم اردو زدند ولی آقای عبدو از آنها خواست به پرسپولیس بروند. همان زمان شاهین هم داشت کم‌کم شروع به کار می‌کرد و چند بازیکن به این تیم رفتند و بقیه ماندند. این چیزهایی است که من به یادم می‌‌آید.

چرا تا الان هیچ کدام درباره این بازی حرف نزدید و به ناگهان یادتان افتاد؟ 
ما که این طوری نیستیم برای 6 گل زدن جشن بگیریم. مگر ما برای 3 تا 3 تا زدن جشن گرفتیم؟ این کارها درست نیست. چرا گل زدن را افتخار می‌دانند؟ افتخار زمانی به‌ دست می‌‌آید که شما پرچم‌‌تان بالا می‌رود و روی سکو می‌روید. گل زدن افتخار نیست. بایرن به ایران آمد و 6 گل خورد و رفت. الان باید جشن بگیریم که به این تیم 6 گل زده‌ایم؟ اینکه افتخار نیست.

برای‌شان اهمیت دارد که دربی را با 6 گل برده‌اند. 
من فکر می‌کنم کمبود دارند که چنین جشنی می‌گیرند. به ‌هر ‌حال در آسیا افتخاری به ‌دست نیاورده‌اند و می‌خواهند این طوری خودشان را مطرح کنند. استقلال دو بار قهرمان آسیا شده است، دو بار هم نایب‌قهرمان شده و 3 بار به مقام سومی رسیده است. پرسپولیسی‌ها چطور؟ من شنیده‌ام می‌گویند اینها که برای سال‌ها قبل است. چرا شما یک بار مقام نیاورده‌اید؟ اصلاً تا به حال شده نزدیک سکوی آسیا شوید؟ با این همه دبدبه و کبکبه و حمایت صدا و سیما و مطبوعات، پرسپولیس یک بار در آسیا روی سکو نرفته است، حتی نزدیک سکو نشده است. یعنی چه که قهرمانی‌های استقلال مربوط به قبل بوده است؟

بعضی از استقلالی‌ها می‌گویند دربی سال 52 واقعی نیست؛ نظر شما چیست؟
بالاخره ممکن است یک روز تیمی 6 گل بخورد. همان‌طور که گفتم بایرن هم آمد ایران و 6 گل خورد. به خدا این جشن و پایکوبی ندارد.

واکنش همایون بهزادی به حرف‌های فتح‌ا...‌زاده و جباری
8 گل را به یک تیم دیگر زدند نه پرسپولیس
همایون بهزادی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که به تازگی از بیمارستان مرخص شده، درباره ادعای اخیر استقلالی‌ها واکنش جالبی نشان می‌دهد. او که ابتدا تمایلی ندارد در این‌باره حرف بزند، با انتقاد از استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها می‌گوید: «همه دنبال 6 و 8 و 4 هستند. چرا باید این‌طور باشد؟ من هرجا نشسته‌ام، گفته‌ام استقلالی‌ها، عزیز دل ما هستند. ما در زمین رقیب بودیم ولی در خارج از زمین دوستی زیادی داشتیم. حالا یک وقتی پرسپولیس می‌برد و یک وقتی هم استقلال.» او می‌گوید: «این هم حرفی است که چرا باید پرسپولیسی‌ها برای 6 تایی جشن بگیرند.

 

اصلاً هر‌چی بوده مال قبل بوده و الان نباید دنبال 6 و 8 باشیم ولی به‌هر‌حال پرسپولیس این 6 تا را زده و آن بازی سال 52 واقعی است.» همایون بهزادی در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال 8 گل به پرسپولیس زده و شما چیزی در این‌باره یادتان می‌‌آید، جواب می‌دهد: «نه، من اولین بار است که چنین چیزی را از استقلالی‌ها می‌شنوم. بنده اصلاً چیزی از آن مسابقه یادم نیست.» علی جباری پیشکسوت استقلال البته گفت در آن زمان همایون بهزادی به شاهین رفت و در پرسپولیس نبود. با این حال پیشکسوت قرمزها می‌گوید: «نه من، نه کلانی و کاشانی و دیگر قدیمی‌ها چیزی از این بازی یادمان نیست. احتمالاً به تیم دیگری 8 گل زده‌اند و می‌گویند به پرسپولیس زده‌ایم. 6 گل که واقعی است ولی 8 گل را به پرسپولیس نزده بودند.» او حرف‌های خود را این‌طور تمام می‌کند: «این چیزها مال دوران جوانی است. کری‌خوانی دیگر برای سن و سال ما خوب نیست.»