اوایل فصل بود که خبر ‌رسید مسعود حسن‌زاده قرار است به استقلال برود. 

به گزارش کاپ و به نقل از ایران ورزشی،این خبر هر روز جدی‌تر هم می‌شد اما در نهایت و روز آخر نقل و انتقالات این بازیکن قراردادش را با ذوب‌آهن تمدید کرد. آن هم قراردادی بالا و به مبلغ یک میلیارد تومان. یعنی به اندازه قاسم حدادی‌فر کاپیتان تیم که بهترین بازیکن لیگ چهاردهم هم لقب گرفته بود. 
به هر حال با این قرارداد به نظر می‌رسید مسعود حسن‌زاده یکی از بازیکنان فیکس ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ پانزدهم باشد اما اینطور نبود چون کاوه رضایی خیلی خوب کار می‌کرد و گل‌های خوبی می‌زد. با این عملکرد، حسن‌زاده به بازیکنی ذخیره تبدیل شد. بازیکنی که بیشتر در لحظات آخر بازی به زمین فرستاده می‌شد. او در بازی با پرسپولیس هم به عنوان یار ذخیره به زمین رفت و یک گل خوب زد تا ذوبی‌ها پیروز شوند. این گل، امید حسن‌زاده را برای بازگشت به ترکیب اصلی تیم بیشتر کرد که اتفاقا همین اتفاق هم افتاد. در بازی هفته بعد، مسعود حسن‌زاده به عنوان یار اصلی به زمین رفت تا فرصت کافی برای خودنمایی داشته باشد اما او خیلی موفق نبود تا دقیقه 65 از زمین بیرون کشیده شود. بعد از آن همان روند قبلی تکرار شد. نیمکت‌نشینی و حضور در زمین به عنوان بازیکن تعویضی. 
انگار دیگر این وضعیت برای مسعود حسن‌زاده قابل تحمل نبود. به همین دلیل گفته می‌شد او یکی، 2 بار قهر کرد و سر تمرینات حاضر نمی‌شد اما این قهرها هم تاثیری در روند بازی‌اش نداشت. 
یحیی گل‌محمدی اعتقاد کاملی به بازی کاوه رضایی داشت و بیشتر از او استفاده می‌کرد تا اینکه رضایی در بازی با فولاد خوزستان مصدوم شد. مصدومیت از ناحیه بینی که خیلی هم نمی‌توانست طولانی باشد. به این ترتیب حسن‌زاده باز هم امیدوار شد که در بازی هفته هفتم مقابل نفت تهران به میدان برود اما این بار او حتی به عنوان بازیکن ذخیره هم در ترکیب ذوب‌آهن قرار نگرفت. شرایط برای حسن‌زاده بدتر از این نمی‌شد. به همین دلیل خبر رسید که مسعود حسن‌زاده باز هم قهر کرده اما این بار جدی‌تر از قبل. 
گفته می‌شد او دیگر نمی‌خواهد در ذوب‌آهن بماند و قصد دارد راهی استقلال شود. این خبر دیروز خیلی جدی شده بود. به صورتی که استقلالی‌ها هم انتظار چنین اتفاقی را می‌کشیدند اما هیچ اظهارنظر رسمی در این مورد دیده نمی‌شد. به همین دلیل به سراغ مسعود حسن‌زاده رفتیم و با او تماس گرفتیم. حسن‌زاده هم با صدایی گرفته جواب تلفنش را داد. صدایی که هم خسته به نظر می‌رسید هم خواب‌آلود اما او می‌گوید که سرماخورده. در ابتدا تمایلی به مصاحبه ندارد اما وقتی موضوع را با او در میان می‌گذاریم، چند جمله‌ای بیان می‌کند تا بلکه به شایعه‌ها پاسخ دهد. شایعه‌هایی که ظاهرا برای خودش تازگی داشت و البته احتمالا برای گل‌محمدی نگران‌کننده. 
از او می‌پرسیم اینکه خبر می‌رسد قرار است شما به استقلال بروید درست نیست؟ حسن‌زاده می‌گوید: «من روحم هم از این مساله خبر ندارد. چنین چیزی نیست.» 
یعنی او مشکلی با ذوب‌آهن ندارد و در تمرینات حضور پیدا می‌کند؟ حسن‌زاده می‌گوید: «نه هیچ مشکلی ندارم و الان هم تمرینات تعطیل است. شک نکنید که به تمرینات می‌روم و کارم را ادامه می‌دهم.»